Blog #9

6 mei 2019 - Los Gatos, Californië, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

daar ben ik weer! Na een weekje werken en lunch/koffie dates met andere au pairs keek ik zo uit naar het weekend. Want vrijdag avond was ik dan eindelijk een weekendje vrij! Yes laat het Yosemite maar beginnen. Vrijdagavond rond 20u opgehaald door Maiken en op naar de Safeway om boodschappen te halen. Zo tas vol lekkers en een koelbox met eten en drinken. Op naar Maiken om daar te slapen met de wekker om 5u , even een eitje op brood voor onderweg maken zoals papa dat ook altijd doet en 5.30u in de auto yesss we hebben er zo veel zin in wallen tot aan onze knieën maar hoppa we zijn onderweg. Na 2 even een koffie en weer door. Na 3,5u in de auto aangekomen in Yosemite Park. Wauw wauw wauw de hele route er naartoe en dan het park nog Amerika wat ben je mooi! Plekkie vinden, parkeren en spullen pakken dus een uurtje later gaan we op pad. Prachtig weer en lekker aan de wandel eerst langs lower yosemite fall naarna door naar mirror lake trail en daarna nog een stukje upper Yosemite fall gelopen maar het was al te laat in de middag om de trail af te maken. Een pittige maar gave trail om te lopen. Om 18u weer bij de auto met flink wat stappen in de benen op naar onze lodge in de bergen, nog 1,5u rijden door de middle of nowhere en WAUW wat is het landschap mooi. Aangekomen, op een berg met een mooi sunset view in een echte Amerikaanse lodge. Nog even in het bubbelbad buiten en daarna lekker douchen en opbed eten met onze pasta opgewarmd in een magnetron. Rond 22. 30u in diepe slaap en om 7u weer de wekker. Een yoghurt op een om 9.30 weer in het park en om 11.30u begonnen we aan een trail van 5-6u, let's go. We hebben de Mist trail, Vernal fall trail en Nevada fall trail gelopen. Het was zo gaaf en zo mooi. Sommige stukken best pittig maar zo voldaan aan het eind. Terug bij de auto even een kleine picknick en om 16.45 in de auto om naar Livermore te rijden voor dinner. Alleen ging de auto niet meer aan, low battery, aaaaahhh helppp! Iedereen langs om voor startkabels te vragen nope niemand had kabels. Weer een stukkies lopen dan naar de office voor camping gangers. De de garage gebeld van het park wat even kon duren. Pff dit meen je niet we kunnen geen kant op en al heel het weekend geen bereikbaar met onze telefoons tussen de bergen. Wij wachten en toch maar zelf nog proberen en boven wonder start de auto, zo blij en gauw wegwezen. Vervolgens gegeten in Livermore en vanaf daar nog een uurtje naar huis. Ik weer afgezet en helemaal uit geteld. Maar het was een weekend met een mooie ervaring rijker!

Nieuwe week weer geen spannende plannen jullie horen wel weer van me.

😘

1. Tante Marleen:
    6 mei 2019
    Super tof. Zo weet je weer waarom je dit doet. Herinneringen maken!
    To the moon and back! ♡
  2. Mama:
    7 mei 2019
    Wauw …. super gaaf ! Love u x
  3. P.J.L. Delhaas sr:
    10 mei 2019
    Meisje, wat heb jij het daar leuk. Geniet er nog maar van....Op je vader's verjaardag hebben we met de hele familie Delhaas (minus NIna en Lilian-examen) Opa Delhaas verwend met zijn 80e verjaardag. Wat een verrassing. In de tent in Poortvliet met regenbuien, maar de sfeer was uitstekend. Morgen gaan wij Eva fêteren om 14.00 uur in Poortvliet met een achterstallige verjaardag, omdat jouw vader zondag alweer vroeg naar Duitsland vertrekt voor een week.
    Wensen je nog een mooie tijd toe in de USA . Groetjes van oma en opa. En in het Brabants - Houdoe!